novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

  • ۰
  • ۰

تا به حال برای شما هم سوالی پیش امده است که برای یافتن پاسخ آن، نیاز به یک مشاوره حقوقی آنلاین داشته باشید؟ بدون این که نیاز مراجعه به دفتر یک وکیل را داشته باشید، بدن صرف هزینه و وقت؟ مشاوره حقوقی آنلاین بهترین راه برای رسیدن پاسخ سوال هایتان است. به شخصی که نسبت به مسائل حقوقی آگاهی کامل داشته باشد و بتواند شما را راهنمایی کند؟ فارغ التحصیلان رشته حقوق، علاوه بر وکالت، به مشاوره حقوقی می‌پردازند و پاسخ سوال های حقوقی مردم را می‌دهند. 

چرا به یک مشاوره حقوقی آنلاین نیاز داریم؟

مسائل مختلفی ممکن است برای ما پیش بیاید که ما نسبت به آن آگاهی کافی را نداشته باشیم و به سراغ مشاور حقوقی برویم. این مسائل را سه بخش می‌توان دسته بندی کرد: حقوقی، تجاری و کیفری

دعاوی حقوقی مانند مشکلات خانوادگی اعم از طلاق، وراثت و... دعاوی تجاری مانند ثبت شرکت، مسائل مالیاتی و دعاوی کیفری مثل قتل، قاچاق و... پس اطلاعات ما برای طی کردن مراحل دعوا و پرونده ها کافی نیست و در این مواقع باید به یک مشاور حقوقی مراجعه کنیم. اما مراجعه به دفتر یک وکیل ممکن است نیاز به صرف وقت و هزینه ی بیشتری داشته باشد و همه ی افراد بخاطر مشغله هایی که دارند، امکان مراجعه حضوری نداشته باشند.

با وجود مشاوره حقوقی آنلاین، افراد بدون صرف وقت و هزینه زیاد میتوانند سوالات حقوقی خود را از مشاورین بپرسند. مشاوره حقوقی آنلاین، بر بستر اینترنت و در فضاهای مجازی نظیر سایت‌ها، اپلیکیشن‌های پیام رسان و غیره خدمات ارائه می کنند. در سال‌های گذشته با رواج نرم‌افزارهایی نظیر تلگرام و اینستاگرام در میان مردم ، مشاور حقوقی آنلاین به یکی از متداولترین روش‌های رسیدن به پاسخ سوالات حقوقی تبدیل شده است. 

تنظیم قرارداد

طبق  ماده 183 قانون مدنی، قرارداد یعنی یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد. به بیانی دیگر قرارداد بیان کننده رضایت دو طرف برای بوجود آوردن یک تاثیر حقوقی به همراه تعهدات و مسئولیت های همراه با آن است.

پس از تنظیم قرارداد و امضاء شدن آن تمامی شرط های ذکر شده در قرارداد پایه و اساس قانونی داشته است و نقض یکی از آن ها هم می تواند برای فرد خاطی ضرر آور باشد.

در تنظیم متن قرارداد مورد حتما لازم نیست که متن قرارداد بصورت رسمی نوشته شده باشد بلکه یک نوشته عادی هم قابل استناد و معتبر است. البته لازم به ذکر است که سند عادی فاقد امتیازات سند رسمی است. همچنین حتما نیاز به سند کاغذی نیست بلکه می توانید از سند الکترونیکی هم استفاده کنید.

در هنگام تنظیم قرارداد مشخص کردن محتوای قانون مشخصی ندارد و در اختیار دو طرف قرارداد است. فرد تنظیم کننده قرارداد باید تمام خواسته های دو طرف قرارداد و همچنین اراده آن ها را در قرارداد ذکر کند.

اولین مرحله در تنظیم قرارداد فارغ از نوع آن، شناسایی کردن چالش ها و پیدا کردن راه حل برای برطرف کردن آن ها می باشد. نکته دیگری که قبل از تنظیم قرارداد باید به آن توجه زیادی کرد، اعتبارسنجی طرفین حاضر در قرارداد می باشد. برای اینکار به بررسی عملکرد طرفین در قراردادهای گذشته پرداخت.

یکی دیگر از کارهایی که می توان انجام داد این می باشد که طرفین قرارداد، تمامی توافقات خود را مکتوب کنند.

نحوه تنظیم قرارداد شفاهی

درست است که نوشتن قرارداد باعث کاهش بوجود آمدن اختلافات متعدد می شود، اما تنظیم قرارداد شفاهی علاوه بر این اینکه معتبر می باشد، می توانند کمک زیادی هنگام بروز مشکلات باشند. اما اثبات کردن آن ها بسیار دشوارتر می باشد. مهم ترین چیز در قراردادهای شفاهی، ماده 7 قانون کار می باشد. مطابق آن "یک قرارداد کار ممکن است کتی و یا شفاهی باشد".  طرفین قرارداد اصولا در انتخاب قالب و نوع قرارداد نیز آزاد می باشند.







 

  • ۰۰/۰۷/۲۱
  • ali jalily

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی