novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

  • ۰
  • ۰

امروزه نگهداری و تعمیر پمپ‌ آبرسانی و دیگ بخار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هر گونه خرابی در عملکرد این سیستم خواهد توانست به اختلال در تامین آبرسانی در کل مجموعه شود. به علاوه در نتیجه خسارات زیاد و افت در عملکرد سیستم باشد. در این مطلب به بررسی چند مورد از مشکلات رایج در پمپ‌ های آبرسانی،  تعمیر دیگ بخار و راهکارهای حفظ و نگهداری آن ها می پردازیم.

جرا تعمیر پمپ آبرسانی اهمیت دارد؟

تعمیر پمپ آبرسانی یکی از مشکلات متداول در پمپ‌ های آبرسانی در شهر تهران بوده است. عمدتا خرابی این پمپ ها به شکل مکانیکی می باشد. در صورتی که پمپ خیلی زیاد و بدون توقف کار کند، احتمالاً ساختار کل پمپ فرسوده شود و نیاز به تعمیر داشته باشید. به این شکل، توصیه می‌ شود پمپ را خاموش کنید و بعد از جداسازی آن از سیستم آبرسانی، مکانیسم داخلی پمپ را چک نمایید.

به شکلی که قطعاتی درون پمپ فرسوده است یا ترک خورده باشند، باید آن ها را تعویض کنید. همچنین باید چک کنید که آیا لوله‌ های ورودی یا خروجی آب پمپ دچار خرابی و آسیب شده‌اند یا نه. در صورتی که لوله‌ها نیز دچار شکستگی شده باشند، باید آن ها را با مدل دیگری جایگزین کنید. در بعضی موارد، خرابی و اختلال پمپ به علت ایجاد رسوبات و آهک درون لوله‌های آب نیز ایجاد شده است.

این رسوبات قادر هستند موجب بسته شدن و گرفتگی لوله‌های آبرسانی شوند و روی راندمان پمپ تاثیر مستقیم بگذارند. به این شکل توصیه می‌شود لوله‌ های آب رسانی را به وسیله محلول‌ های شوینده شستشو دهید. پس از این عمل، پمپ را دوباره سر جای خود نصب کنید.

تعمیر پمپ دیگ بخار در شهر تهران

تعمیر پمپ دیگ بخار در شهر تهران یکی از مشکلات رایج در صنایع به حساب می‌ آید. این خرابی به شکل درونی در داخل سیستم آبرسانی خود را نشان می دهد. در صورتی که پمپ دیگ بخار به درستی عمل نکند، باید در شروع علت خرابی را شناسایی نمایید. در بعضی موارد، به علت رسیدگی نکردن به تجهیزات آبرسانی شکل می‌گیرد. بهتر اسست سرویس دوره ای را در درون کارتان قرار دهید.

در این حالت باید حواستان به آبرسانی به دیگ بخار باشد. چون دیگ بخار بدون داشتن آأب کلیه فعالیتش مختل خواهد شد. اگر تعمیر کاری را در تهران سراغ دارید به آن زنگ بزنید و مشکل را بیان کنید تا در اسرع وقت تعمیرات انجام شود. با رعایت کردن راهکار های تعمیر و نگهداری به شکل صحیح، می‌توانید از راندمان این دستگاه‌ها را تضمین کند و خرابی را به حداقل رساند.

نتیجه گیری

استفاده از راهکارهای پیشگیرانه همیشه بهترین روش برای حفظ کیفیت انواع پمپ آب خواهد بود. برای جلوگیری از خرابی پمپ‌های آبرسانی و دیگ بخار، قادر هستید از راهنمایی های پیشگیرانه مثل راه اندازی و نصب سنسور های آلارم خرابی و نظارت همیشگی بر عملکرد پمپ‌ها استفاده نمایید. رعایت دمای مناسب نیز برای حفظ عمر مفید پمپ‌های دیگ بخار و آبرسانی بسیار مهم است.

دمای بسیار زیاد امکان دارد باعث خرابی قطعات پمپ آب شود. منظم سازی بازه‌های تعمیر و نگهداری نیز بسیار توسط بسیاری از کارشناسان توصیه شده است. بهتر است بازه‌ های زمانی منظمی برای تعمیر و نگهداری پمپ‌ های آبرسانی و دیگ بخار مشخص نمایید. به عنوان نمونه، می‌توان هر 6 ماه یا هر  یک سال به صورت تک بار باشد. به وسیله تعمیر و نگهداری منظم، خواهید توانست از ایجاد خرابی‌ های جدی سیستم آبرسانی جلوگیری نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی