novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

  • ۰
  • ۰

در فضاهای صنعتی مانند کارگاه ها، کارخانه ها و ... عمدتا از دستگاه هایی استفاده می شود که مقدار بسیار زیادی ذرات ریز در محیط تولید می کنند. این مواد شامل گردو غبار، ذرات ریز، تراشه و ... است که سلامتی ارکنار در آن محیط را به خطر می اندازد. برای از بین بردن این مواد از دستگاه غبارگیر استفاده می شود.

دستگاه غبارگیر چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از هوای پاک و سالم حق همه انسان ها است. هوایی فاقد ذرات معلق که سلامتی انسان را به تهدید نکند. این موضوع در مکان های صنعتی اهمیت بیشتری پیدا می کند چون افرادی که در کارخانه ها یا کارگاه ها کار میکنند بیشتر از بقیه انسان ها در خطر هستند زیرا هوای ناسالم و محیط کاری پر خطرتری نسبت به بقیه دارند.

کارفرمایان باید بتوانند محیط کاری ایمنی برا ی پرسنل خود فراهم کنند و سلامت کارکنان خود را تضمین کنند. یکی از مهمترین دستگاه ها برای ایجاد ایمنی دستگاه غبارگیر است که بیشتر در محیط های صنعتی از آن استفاده می شود.

از این دستگاه معمولا برای جمع آوری غبار ناشی از دستگاه های صنعتی استفاده می شود. این غبار ممکن است از طریق جوشکاری، صافکاری فلزات، برش دادن چوب، تولید محصولات پودری یا ... ایجاد شود که صنایع زیر بیشترین تولید گرد و غبار را دارند:

  • صنایع وابسته به الکترونیک
  • آزمایشگاه ها
  • کابینت سازی ها
  • صنعت هوا و فضا
  • صنایع تولید مواد شیمیایی
  • کارخانه جات تولید کاغذ
  • و غیره

نحوه کار غبارگیر صنعتی

وجود دستگاه غبارگیر در محیط های صنعتی لازم و ضروری است. اگر برای این دستگاه بهترین فیلتر موجود در بازار را انتخاب کنید می توان این تضمین را داد که آن محل عاری از هر گونه ذره یا تراشه می شود. نحوه کار این دستگاه را اگر بخواهیم شرح دهیم بدین صورت است که غبارگیر صنعتی با متصل شدن کابین های دستگاه با عملیات مکش، فضا را از هر گونه آلودگی پاک می کنند.

روش دیگر استفاده از دستگاه غبارگیر بدین گونه است که آن را در قسمتی از کارخانه که آلودگی در آن ناحیه بیشتر است باید آن محدوده را با غبارگیر های صنعتی و بزرگ کانال کشی کرده تا هر آلودگی و غباری که تولید شد همان لحظه از بین برود. این یک راه حل سریع و ایمن برای کارکنان کارخانه ها می باشد.

غبارگیر های صنعتی توانایی مکش ذرات سبک معلق در هوا را دارند و نمی توانند تراشه های سنگین و ذرات بزرگ را از محیط خارج کنند. ذرات سنگین عمدتا روی زمین باقی می مانند. ذرات حجیم هم مانند ذرات سنگین نمی توانند از دستگاه غبارگیر صنعتی عبور کنند که این موضوع یکی از بزرگترین معایب غبارگیر صنعتی است.

چرا به غبارگیر صنعتی احتیاج دارید؟

استفاده از این دستگاه برای همه کارگاه ها لازم و ضرور است ولی در اینجا قصد داریم برخی از مهم ترین دلایل استفاده از این دستگاه را شرح دهیم:

محافظت از کارگران کارخانه در برابر الودگی ها

بدست آوردن سود ناشی از ذرات ریز با ارزش

بالا بردن کیفیت محصولات

افزایش کارایی و بهره‌وری دستگاه

تطابق با استانداردهای کاری و شرایط قانونی

 

 

  • ۰۱/۱۲/۰۹
  • ali jalily

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی