novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

  • ۰
  • ۰

کاشت مو (زراعة الشعر)

 

در سالهای اخیر تکنیک های مورد استفاده در کاشت مو (زراعة الشعر) آنقدر پیشرفت داشته اند که روش های کاشت موی FUE و FUT می توانند طاسی های الگوی مردانه یا زنانه را معکوس کنند، تا جایی که کسی حتی متوجه نشود که دچار ریزش مو شده اید. کاشت مو یا پیوند مو (زراعة الشعر)، عبارت است از جا به جایی موها از یک قسمت (قسمت دهنده) به قسمت دیگر در بدن یک فرد می باشد. در واقع پروسه کاشت مو یا پیوند مو (زراعة الشعر) شامل دو مرحله اصلی برداشت مو از قسمت دهنده و کاشت مو در قسمت گیرنده است. موهایی که در نواحی کناره های سر و قسمت تحتانی پشت سر رشد می کنند در اغلب افراد دائمی و بدون ریزش هستند. موهای این نواحی حتی در درجات پیشرفته طاسی مردانه نیز باقی می مانند.

در روند کاشت مو یا پیوند مو ( زراعة الشعر )  مو های دائمی مجددا در نواحی که مو ها در آن قسمت نازک شده و یا ریخته اند توزیع می شود . در واقع هیچ موی جدیدی اضافه نمی شود بلکه موهای موجود از محلی به محل دیگر جابجا می شوند. بنابراین به هیچ عنوان حجم و تعداد مو ها افزایش نمی یابد . با این وجود وقتی فردی توسط یک پزشک ماهر و با تجربه تحت عمل پیوند مو (زراعة الشعر) قرار گرفته باشد بنظر میرسد که تعداد موهای او به طور قابل توجهی بیشتر شده است. همانند سایر انواع جراحی های زیبایی در کاشت مو نیز هنر به اندازه تکنیک جراحی اهمیت دارد. پزشک جراح پیوند مو (زراعة الشعر) باید اطلاعات کاملی از آناتومی صورت بداند و نیز دارای مهارت های پایه در جراحی بوده و در عین حال دانش کافی نسبت به تکنیک های مختلف کاشت مو را داشته باشد. قرن بیست و یکم، تنها راه درمان قطعی و مؤثر رشد مو در سر را، کاشت مو (زراعة الشعر) می‌داند. از این جهت امروزه با بهره گیری از روش‌های نوین، بهترین عملکرد در این زمینه را می‌توان شاهد بود.


 

 

لیپوساکشن (شفط الدهون)

 

مهم ترین هدف لیپوساکشن ( شفط الدهون ) شکلدهی یک یا چند منطقه از بدن است نه کاهش وزن. لیپوساکشن معمولاً روی مناطقی انجام میشود که به رژیم و ورزش جواب نمی دهد. این مناطق اکثر در بیرون ران ها و باسن در زنان، و کمر و پشت در مردان است. در عمل لیپوساکشن مناطقی که بصورت رایج تحت عمل قرار می گیرد حاوی صورت، گردن، کمر، پشت، باسن، پاها، بالای بازو است.

 

لیپوساکشن (شفط الدهون) گاهی همراه با دیگر جراحی های زیبایی مثل برداشتن شکم( ابدومینوپلاستی) ، کوچک کردن سینه، یا با کشیدن صورت همراه می شود .

 

لیپوساکشن (شفط الدهون) همچنین جهت درمان بیماری های خاص مورد استفاده قرار می گیرد:

• بزرگی غیر طبیعی سینه در مردان( جنیکوماستیا یا سودوجنیکوماستیا)

• مشکل در سوخت وساز چربی در بدن( لیپواستروفی)

• تومور خوش خیم چربی( لیپوماس)

 

 

جراحی بینی (تجمیل الانف) :

جراحی زیبایی بینی ( تجمیل الانف ) معمولا به دو روش انجام می‌شود. روش بسته و روش باز، که نوع جراحی به تخصص و انتخاب جراح بسیار وابسته می باشد. اگرچه در روش بسته (Close)‌ برشهای سطحی داخلی بر روی بینی ایجاد می شود ولی جراح دید مستقیمی روی بعضی از قسمت‌های ساختمان اسکلتی بینی نداشته و قسمت‌هایی از پروسه عمل را با تکیه بر تجربه و لمس انجام می‌دهد. این روش برای بینی هایی که جراحی آن ها ساده می باشد قابل انجام می باشد ولی در بینی که مشکلات بسیاری دارد جراحی زیبایی بینی (تجمیل الانف) به این روش به درستی امکان پذیر نیست. البته جراحی بسته دارای مزایایی می باشد که عبارتند از :

ورم و کبودی کمتری دارد

برش کمتری روی بینی ایجاد می شود

بهبود و التیام بیمار سریع می باشد

مدت زمان جراحی زیبایی بینی کوتاه می باشد

معمولاً جراحی روی بینی‌های پیچیده، با متد باز (Open) نتیجه بهتری می‌دهد.در روش باز با برشی که روی پوست تیغه وسط بینی زده می‌شود پوست بینی به طور کامل از روی بستر اسکلتی آن جدا شده و جراح دید کامل و دقیق‌تری دارد. بنابراین جراحی با دقت بیشتری صورت می‌گیرد .مسلماً بینی‌هایی که زمینه پیچیده‌تر و مشکلات ساختمانی بیشتری دارند، برای نتیجه بهتر عمل جراحی بینی (تجمیل الانف)، بایستی با این متد تحت عمل قرار گیرند.

 

تیم فوق تخصصی نوین ایرانا

امروزه جراحی زیبایی کار بسیار تخصصی است که باید افراد علم آن را به خوبی داشته باشند. کلینیک نوین ایرانا یکی از با سابقه ترین مراکز زیبایی در مشهد همراه با کلینیک های تخصصی و آزمایشگاه مجهز می باشد. این مرکز بیش از چندین سال سابقه جراحی در زمینه های زیبایی از جمله لاغری با لیپوماتیک، لاغری با لیپولیز، جراحی سینه، جراحی بینی (تجمیل الانف)، تزریق ژل و بوتاکس، لیفت صورت و بالن معده و … داشته و تحت نظارت معاونت درمان ایران مشغول فعالیت می باشد. این کلینیک از پزشکان و جراحان متخصص و فوق تخصص درزمینه جراحی های پلاستیک، اورتوپدی، اورولوژی، زنان، گوش و حلق و بینی، گوارش و … بهره مند است. مدرن ترین و کامل ترین تجهیزات پزشکی در کلینیک فوق تخصصی نوین ایرانا آماده ارائه خدمات فوق به هموطنان عزیز می باشد.

  • ۹۸/۰۸/۰۴
  • ali jalily

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی