novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

  • ۰
  • ۰

برای همه ما موبایل به ابزاری ضروری تبدیل شده است. برای هر کاری در طی روز به این ابزار خود نیاز داریم. برای بیشتر کارهای روزمره خود به اینترنت نیاز هست. برای دسترسی به اینترنت دو راه بیشتر وجود ندارد. یا بایست از اینترنت وای فای استفاده کرد یا اینکه با دیتای موبایل به اینترنت وصل شد. اینترنت همراه در ایران در قالب بسته های اینترنتی فروخته می شود. بسته های اینترنتی به این صورت است که هر کدام از اپراتورها حجم معینی از اینترنت را برای مدت زمان مشخصی عرضه می کنند که به این طرح ها بسته های اینترنت گفته می شود. اما دسترسی به اینترنت به شکلی غیر از خرید بسته نیز امکان پذیر است که به آن اینترنت آزاد گفته می شود. نکته مهمی که درباره اینترنت آزاد وجود دارد این است که قیمت آن چندین برابر اینترنت بسته ای است. در ادامه توضیح می دهیم که چرا باید حتما غیر فعالسازی اینترنت آزاد را برای سیم کارت های خود انجام دهید.

غیر فعالسازی اینترنت آزاد

اول اینکه همانطور که گفتیم قیمت اینترنت آزاد بسیار بیشتر از اینترنتی است که به صورت بسته عرضه می شود. در صورتی که نیاز به اینترنت دارید باید مطابق نیاز خود بسته های مورد نظر را خریداری کنید. اما چه نیازی به غیر فعالسازی اینترنت آزاد وجود دارد؟ گاهی پیش می آید که حواسمان نیست و دیتای موبایل را روشن می گذاریم و موبایل به فعالیت خود ادامه می دهد. در صورتی که فعالیتی مانند دانلود در جریان باشد ممکن است حجم بسیاری اینترنت مصرف شود و هزینه زیادی برای شما لحاظ شود. یا ممکن است به پیام اتمام بسته توجه نکنید و به مصرف ادامه دهید و به این صورت اگر خط اعتباری داشته باشید اعتبارتان تمام می شود و اگر خط دائمی داشته باشید هزینه ی زیادی برایتان منظور می شود. با توجه به این موضوع و در صورتی که مصرف اینترنت مداوم با دیتای سیمکارت دارید، غیر فعالسازی مصرف اینترنت آزاد شیوه ی خوبی برای کاهش هزینه های سیم کارت شما است.این امکان باعث می شود در صورتی که بسته نداشته باشید نتوانید به اینترنت دسترسی داشته باشید و به همین دلیل هزینه اضافی برایتان منظور نشود. در ادامه شیوه غیر فعالسازی اینترنت آزاد را توضیح می دهیم.

هر یک از اپراتورها برای غیر فعالسازی اینترنت آزاد یک کد دستوری را قرار داده اند که با شماره گیری آن می توانید مصرف اینترنت آزاد را غیر فعال کنید. البته به یاد داشته باشید با فعال کردن این امکان دیگر نمی توانید بدون داشتن بسته به اینترنت دسترسی داشته باشید. بنابراین در نظر داشته باشید که فعال کردن این مورد باعث ایجاد مشکلی برایتان نشود.

نحوه غیر فعالسازی اینترنت آزاد

نحوه غیر فعالسازی مصرف اینترنت آزاد

برای غیر فعالسازی اینترنت آزاد در سیم کارت های همراه اول می توانید از کد دستوری زیر استفاده کنید:

*100*113#

و کد دستوری برای غیر فعالسازی مصرف اینترنت آزاد ایرانسل کد زیر است:

*555*3*2*3#

با شماره گیری این کد ها دیگر نگران افزایش هزینه اینترنت خود نیستید و البته نمی توانید در صورت نداشتن بسته فعال از اینترنت استفاده کنید.

 

  • ۹۹/۰۹/۱۲
  • ali jalily

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی