novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

  • ۰
  • ۰

هنگام خرید کرکره برقی باید به عوامل مختلفی توجه کنید که موتور کرکره برقی یکی از آن ها است و اهمیت زیادی دارد. اما بهتر است ابتدا کمی در رابطه با کرکره برقی مغازه و کاربرد آن صحبت کنیم. تامین امنیت محل کسب و کار و مغازه، امروزه یه یکی از معضلات جدی مغازه‌دارن تبدیل شده است چرا که میزان سرقت در جامعه به دلیل شرایط بد اقتصادی و گرانی بسیار افزایش یافته است. یکی از راه‌های تامین امنیت مغازه و یا فروشگاه‌ها استفاده از کرکره برقی مغازه است که ما در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

موتور کرکره برقی

اهمیت استفاده از کرکره برقی

در  سال های دور افراد به دلیل نبود تکنولوژی، از کرکره های دستی برای امنیت مغازه استفاده می‌کردند . این سیستم معایبی نیز داشت: دلایل مختلفی مثل گذشت زمان، روغن کاری نشدن و همچنین فرسایش، پیچ‌ها و میله‌ها از کار می‌افتادند و یا باز و بسته شدن  و استفاده از آن‌ها دشوار بود. به مرور زمان با پیشرفت  و ارتقا تکنولوژی، تولید کرکره‌های برقی آغاز شد تا با صرف کمی هزینه بیشتر نسبت به کرکره دستی، آسودگی خاطر و همچنین راحتی بیشتری داشته باشید.

پیش از خرید کرکره برقی مغازه تصمیم بگیرید!

حالا که متوجه اهمیت استفاده از کرکره برقی شده اید؛ احتمالا تصمیم به خرید داشته باشید! با توجه به قیمت‌ها و مدل‌های بسیار متنوعی که کرکره برقی مغازه دارد، انتخاب کمی دشوار است. با این حال نکاتی در انتخاب و خرید کرکره وجود دارد که با دانستن آن‌ها می‌توانید انتخاب مطمئن و راحت‌تری داشته باشید.

انتخاب تیغه کرکره برقی مغازه

انتخاب تیغه کرکره برقی قدم اول شما باشد! تیغه کرکره برقی مغازه انواع مختلفی دارد مثل: آلومینیومی، رول گیتر و بسیاری موارد دیگر که انتخاب هر کدام از آن‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، امنیت منطقه، ابعاد درب مغازه و غیره بستگی دارد. 

نکته: قیمت هر نوع از تیغه کرکره برقی پارکینگ به عواملی مانند: ضخامت، وزن و آلیاژ به کار رفته بستگی دارد.

انتخاب موتور کرکره برقی مغازه

پس از انتخاب نوع تیغه، نوبت به مهم ترین بخش خرید کرکره یعنی انتخاب موتور کرکره برقی می‌رسد. موتور کرکره برقی نیز به دو نوع ساید و توبولار تقسیم می‌شود که هر کدام از مزایا و معایب خاصی برخوردار هستند که موتور ساید برای استفاده در مکان‌های پر رفت و آمد می‌باشد و موتور تیوبلار برای مکان‌های کم رفت و آمد توصیه می‌شود.

نکته:  موتور کرکره برقی ساید در دو نوع آلمانی و چینی به بازار ایران عرضه شده است. اجزای موتور  کرکره برقی ساید آلمانی به صورت مجزا می‌باشداما موتور چینی یک بسته بندی کامل است که هرکدام قیمت‌های خاص خود را دارند.

قیمت موتور کرکره برقی

اگر می‌خواهید برای کرکره‌ای که هم اکنون در اختیار دارید، اقدام به خرید و نصب موتور کرکره برقی کنید، باید به شما بگویم تنها انتخابی که دارید، موتورهای نوع سانترال هستند. البته این موتورها به نوعی رده خارج محسوب میشوند و ممکن است دردسرهای زیادی داشته باشند.

 مثلا تعمیر آن‌ها خیلی هزینه‌بر، دشوار و طولانی است. به دلیل اینکه این موتورهای داخل رول شفت نصب می‌شوند و برای دسترسی به آن‌ها باید حتما کل کرکره باز شود. به همین علت بهتر است یک بار هزینه‌ای اساسی کرده و کل سیستم را برقی کنید. این کار خیلی هم گران در نمی‌آید. مگر این که نیاز باشد تا ریل‌ها را تعویض کنید. این کار به دلیل آن که نیاز به بنایی دارد، ممکن است هزینه‌زا تلقی شود.

 

 توصیه‌ی من این است که اگر این کار را کردید، حتما از ریل‌های آلومینیومی استفاده کنید. اگر از این مرحله بگذریم، بزرگترین جزئی که باید به آن بودجه‌ی بیشتری را اختصاص دهید، موتور کرکره برقی است.

کرکره برقی مغازه

ولتاژ موتور کرکره برقی

غیر از مدل سانترال، موتور کرکره برقی مدل‌های توبلار و ساید هم دارد. به جز برخی مدل‌های توبلار، بیشتر این مدل‌ها صنعتی به حساب می‌آیند. می‌توان به راحتی ادعا کرد که در حال حاضر همه از موتورهای چینی استفاده می‌کنند. شاید شما هم تا به حال نام موتورهای بارزانته، تیونی، SDC، لیفت توربو و اسمارت را شنیده باشید.

تمام این مدل‌ها با گارانتی یک ساله ارائه می‌شوند. اما بعد از آن هم می‌توانید انتظار دریافت خدمات پس از فروش را داشته باشید. نکته‌ی دیگر در انتخاب موتور کرکره برقی مناسب، ولتاژ آن است. بسیاری از موتورهای صنعتی تنها با ولتاژهای سه فاز صنعتی قابلیت عملیاتی شدن را دارند. نوع ولتاژ هم برای موتور کرکره مهم است. موتورهای DC با جریان عبوری از سیم پیچ سرعت باز و بسته شدن را کنترل می‌کنند. در حالی که موتورهای AC با تغیر فرکانس ولتاژ این کار را انجام می‌دهند.

بهترین موتور کرکره برقی

دیگر معیاری که در موتور کرکره برقی به آن توجه می‌کنیم جنس سیم‌پیچ است. سیم‌پچهای مسی از سیم‌پیچ آلومینیومی بهتر هستند. علاوه بر این در برخی کرکره‌ها از کامیونت برای پوشاندن و محافظت از موتور استفاده می‌شود که اقدام مفیدی است. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت متین هوشمند مراجعه کنید.

 

  • ۰۰/۰۸/۲۹
  • ali jalily

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی