novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

  • ۰
  • ۰

حتما می دانید که هیچ سایتی در اینترنت بدون دامنه وجود ندارد. اگر سایت مانند یک خانه باشد، دامین آدرس این خانه است. سایت نام اولین و بهترین سایت مزایده دامنه در ایران است که شما می توانید به خرید و فروش دامنه بپردازید. اما مشکل بیشتر کاربران این است که نمی دانند کدام دامنه برای سایت آنها بهتر است. در این مقاله قصد داریم راهنمای مختصر و مفیدی را درباره دامین های متفاوت به شما بدهیم، پس لطفا تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

مزایده دامنه

راهنمای خرید دامین در مزایده دامنه

  • متناسب بودن فعالیت سایت با پسوند دامنه

 

اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشیم نوع فعالیت سایت است. پسوندی که در انتهای دامنه می آید حوزه کاری شما را مشخص می کند، البته بسیاری از کاربران وب اصلا به معنای این پسوندها توجه نمی کنند اما به هر حال اگر می خواهید به طور حرفه ای وارد کسب و کار اینترنتی شوید باید معنای هر یک از این پسوندها را در مزایده دامنه بدانید. به عنوان مثال اگر حوزه فعالیت شما تجارت است بهتر است از دامنه .com استفاده نمایید چون .com مخفف commercial به معنای تبلیغات می باشد؛ یا اگر سایت شما در حوزه اینترنت و شبکه های کامپیوتریست، بهترین دامین برای شما .net است. سایت های دانشگاهی و تحقیقاتی و وزارت علوم می توانند از پسوند edu که مخفف education است استفاده نمایند.

 

  • دامنه ir

.ir مخفف iran است و دامنه اختصاصی کشورمان به حساب می آید. هر کشوری در جهان یک دامنه اختصاصی دارد که دو  حرفیست و مخفف نام همان کشور است، برای مثال us که بسیاری از افراد به اشتباه آن را به عنوان "ما" تلقی می کنند، در واقع مخفف ایالات متحده آمریکاست. در مزایده دامنه معمولا افراد زیادی خواهان دامنه .ir هستند. این نوع از دامین اعتبار بالایی دارد و برای هر نوع فعالیتی می توان از آن استفاده نمود.

خرید دامنه

 

  • کوتاه و ساده بودن دامنه

باید بدانید که در مزایده دامنه، دامین های کوتاه طرفدار بیشتری دارند. هیچ کس از نام دامنه ای بلند است خوشش نمی آید. ساده بودن نام دامنه باعث می شود که راحت تر و سریع تر در ذهن کاربر نقش ببندد. علاوه بر صریح و کوتاه بودن، دامین باید گویا باشد. یعنی کاربر با دیدن اسم آن بتواند تا حدودی به حوه فعالیت سایت پی ببرد. دامین هایی که این خصوصیات را داشته باشند در مزایده دامنه خیلی سریع به فروش می رسند.

 

  •  کاراکتر های اضافه مانند خط تیره نداشته باشد

حتی الامکان سعی کنید در مزایده دامنه از خرید دامنه ای که خط تیره دارد خودداری کنید. به خاطر سپردن اینکه خط تیره بین کدام حروف بود برای کاربران بسیار سخت است. ممکن است با یک اشتباه تایپی ساده کاربران را به سایت حریف خود هدایت کنید.

 

مزایده دامنه در سایت نام

 

مزایده دامنه در سایت نام چگونه است؟

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم سایت نام اولین سایت ایرانی است که خدماتی مانند مزایده دامنه و خرید و فروش آن را به طور اختصاصی انجام می دهد. شما می توانید به طور رایگان نام دامنه خود را برای فروش قرار دهید و همین طور کسانی که قصد خرید دارند، می توانند به طور رایگان یمت پیشنهادی خود را در سایت نام قرار دهند.


 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی