novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

  • ۰
  • ۰

زیرانداز بیمار

برای زیرانداز بیمار نام های دیگری نیز استفاده می شود که در واقع به معنای همان زیرانداز بیمار است از جمله این نام ها می توان  به زیرانداز بیمارستانی، دروشیت بیمار و غیره اشاره کرد.

مراقبت از بیمار یا سالمندان در منزل و کمک به بیمار برای دریافت درمان در سریع ترین زمان ممکن بسیار مهم است. زیرانداز بیمار یکی از البسه پزشکی مورد استفاده در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز نگهداری از سالمندان می باشد.

برای طراحی زیرانداز بیمار از برجستگی های لوزی شکل برای ثابت نگه داشتن پد و جلوگیری از حرکت بیش از حد زیر بدن بیمار استفاده شده است.

یکی دیگر از کاربردهای زیرانداز بیمار برای تعویض پوشک بچه است که کار مادران را بسیار راحت کرده و در مصرف آب بسیار صرفه جویی می کند. اگر حیوانات خانگی مانند سگ یا گربه در خانه دارید، استفاده از زیرانداز بیمار بهداشتی به سلامت سایر اعضای خانواده کمک می کند، از گسترش آلودگی و انتقال بیماری جلوگیری می کند و تمیز کردن را تا حد امکان سریع و آسان می کند. .

ویژگی های زیرانداز بیمار چیست؟

زیرانداز بیمار باید دارای ویژگی هایی باشد در اینجا به برخی از این ویژگی ها اشاره کرده ایم:

جلوگیری از انتقال رطوبت در بیماران مبتلا به بی اختیاری ادرار

جلوگیری از انتقال رطوبت ادرار کودکانی که مبتلا به شب ادراری هستند

از انتقال ترشحات پس از جراحی و شستشوی زخم جلوگیری می کند

جلوگیری از پس دادن ترشحات پس از زایمان

برای بیماران ضعیف و بی حرکت قابل استفاده است

بافت صاف و ابریشمی

کناره های مخصوص برای جلوگیری از ریختن مایعات

لایه زیرین آن ضد لغزش بوده و از نفوذ مایعات به بستر جلوگیری می کند

لایه زیرین با خاصیت کشسانی

مقاوم در برابر پارگی

البسه پزشکی چیست و جنس آن چیست؟

البسه پزشکی

صرف نظر از نوع کاربرد، البسه پزشکی باید سبک، راحت و بهداشتی باشد. همچنین از حساسیت پوست جلوگیری می کند. همانطور که می دانید محیط بیمارستان باید عاری از هر نوع ویروس و میکروب باشد. و این به طور مرتب نظارت می شود. البسه پزَشکی به صورت لباس های یکبار مصرف یا قابل استفاده مجدد تولید می شوند. نوع دوم نیاز به شستشو و ضدعفونی مداوم دارد. جنس مورد استفاده در البسه پزشکی چند بار مصرف معمولاً پارچه‌های ترگال، تترون و فلامنت هستند. از پارچه ترگال در ساخت البسه پزشکی استفاده می شود. این پارچه مقاومت بالایی در برابر سایش دارد. ثبات رنگ خوبی در شستشو و ضد عفونی نشان می دهد. تراکم خوب آن و عدم پوسته پوسته شدن پارچه به مرور زمان از دیگر ویژگی های این نوع پارچه است. توسط پزشکان و پرستاران استفاده می شود. البته از پارچه فاستونی در ساخت البسه پزشکی نیز استفاده زیادی می شود. پارچه های تترون و فلامنت معمولاً برای دوخت لباس بیماران استفاده می شود. سالانه مقدار زیادی پارچه تترون تحت استانداردهای بهداشتی برای استفاده در صنعت پوشاک بیمارستانی تولید می شود. چرا تترون زیرا پارچه تترون مقاومت خوبی در برابر شستشوی مداوم دارد. این روشن است؛ نرم است و حجیم نیست.

پارچه فلامنت ویژگی هایی مشابه تترون دارد. رنگ  نمی دهد؛ خاصیت ارتجاعی خوبی دارد؛ ایجاد حساسیت پوستی نمی کند. و قیمت ارزان تری نسبت به تترون دارد. بسیاری از مراکز درمانی و بیمارستان ها به دلیل قیمت مناسب این نوع پارچه، لباس هایی از پارچه فلامنتی سفارش می دهند. روپوش های یکبار مصرف بیمارستانی معمولاً از پارچه های بدون بافت تهیه می شوند. معروف ترین پارچه این سبک اسپان باند است. این پارچه ها با پرس مواد اولیه بدون دوخت ساخته می شوند. فرآیند تولید آن در محیطی کاملاً بهداشتی با تجهیزات کاملاً استریل شده انجام می شود. استفاده از این نوع لباس ها در مراکز بیمارستانی به دلیل رعایت مقررات بهداشتی و حذف هزینه های شستشو رو به افزایش است.

در این مقاله از پادرا paadra.com به توضیح در مورد زیرانداز بیمار و البسه پزشکی پرداختیم امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی