novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

  • ۰
  • ۰

یکی از پر بحث ترین عنوان در شبکه های اجتماعی مخصوصا در توییتر و ردیت به ارزهای پولکادات و استلار اختصاص دارد و این بحث این سوال را در ذهن ایجاد می‌کند که خرید پولکادات و استلار در این قیمت آیا سود آور است یا نه؟

بررسی ارزش خرید استلار (XLM)


ارز دیجیتال استلار یکی از 50 سکه برتر در بازار ارزهای دیجیتال است. نام Stellar همیشه با موضوع اکوسیستم پرداخت جهانی همراه بوده است. استلار کوین، توکن انحصاری شبکه استلار، یکی از ارزهای دیجیتال کاربردی برای پرداخت های مبتنی بر بلاک چین است. با ورود دنیای پرداخت های بین المللی به مرحله جدیدی و ورود به دنیای شبکه های بلاک چین، رقابت بین سیستم های مختلف مدرن تشدید شده است.

Stellar معمولا ارزان ترین و سریع ترین ابزار برای پرداخت های بین المللی است. این ویژگی‌های برجسته، Stellar را از ابزارهای شبکه‌ای رقیب مانند Western Union مفیدتر کرده است. اکثر شرکت‌های درگیر در پرداخت‌های بین‌المللی کارمزدهای وحشتناکی دریافت می‌کنند و اکنون استلار کوین اینجاست تا این مشکل را برطرف کند. در این صفحه می توانید قیمت روز استلار را مشاهده کنید و سفارشات خرید استلار خود را همگام با بازار جهانی ثبت کنید و از این توکن جالب بهره ببرید.

 

مقدمه ای بر ارز دیجیتال Stellar 


شبکه استلار یکی از شبکه های غیرمتمرکز همتا به همتا یا P2P است که در سال 2014 راه اندازی شد.شبکه استلار به منظور توسعه و ایجاد شبکه ای قدرتمند و امن برای پرداخت های بین المللی راه اندازی شد و خرید استلاربه همین منظور ایجاد شد. در سال 2015، Stellar و شبکه مرتبط آن به طور رسمی به عنوان یک راه قانونی برای اتصال به شبکه پرداخت جهانی راه اندازی شد.

 

 

هدف اصلی شبکه Stellar استفاده از سکه XLM به عنوان وسیله ای برای کاهش هزینه ها و افزایش سرعت پرداخت است. از طریق Stellar، افراد، موسسات مالی، بانک ها و پردازشگرهای مالی مختلف از طریق سیستم بلاک چین به هم متصل می شوند. در سیستم استلار، تمام پول (ارزهای فیات) ابتدا به خرید استلار (XLM) و سپس در عرض چند ثانیه به ارز مورد نظر تبدیل می شود.

جامعه هدف شبکه استلار کشورهای در حال توسعه جهان هستند که زیرساخت مورد نظر خود را ندارند. یکی از اهداف خرید استلاراین است که با ارائه یک پلتفرم مناسب، امکان دسترسی همه به یک سیستم پرداخت جهانی سریع و مقرون به صرفه را فراهم کند.

 

بنیانگذاران


موسس شبکه خرید استلار شخصی به نام جد مک کالب است که در سال 2013 پروژه ریپل را به دلایل مختلف ترک کرد. یکی از دلایلی که مک‌کالب را از ادامه کار بر روی ارز دیجیتال ریپل (XRP) باز داشت، علاقه‌اش به ارائه یک پلتفرم جهانی برای پرداخت‌های بین‌المللی بود. در نهایت او استلار را با کمک شخصی به نام جویس کیم راه اندازی کرد.

هدف مک کالب همیشه بر این منطق استوار بوده است که چندین ارز فیات را می توان با استفاده از ارزهای دیجیتال به یکدیگر تبدیل کرد. علاوه بر این، باید به گونه ای انجام شود که اصطکاک با روش های پرداخت سنتی را از بین ببرد. McCaleb در حال حاضر مدیر ارشد فناوری شبکه و ارز Stellar است.

 

برنامه ارز Stellar (XLM)


همانطور که در بالا ذکر شد، مهمترین کاربرد سکه استلار در حوزه پرداخت های بین المللی است. سکه Stellar ای دقیقا به عنوان یک کاتالیزور در معاملات پولی، سکه ها و سیستم های بلاک چین عمل می کند. با Stellar می توانید برای همیشه هزینه های بالای معامله سکه های کم ارزش را حذف کنید و بالعکس. سکه خرید استلاربه کاربران اجازه می دهد تا به راحتی به اکوسیستم پرداخت دسترسی داشته باشند. زیرا با اتصال به شبکه استلار می توانید اینترنت پایداری داشته باشید و دچار خرابی سیستم نشوید.

 

 

علاوه بر این، یکی از مهم ترین کاربردهای خرید استلار، دور زدن تحریم ها است. کشورهای در حال توسعه اغلب با تحریم های اقتصادی مواجه می شوند که دسترسی آنها به شبکه های محبوب از جمله وسترن یونیون را ممنوع می کند.

 

ویژگی های کلیدی Stellar 


پرداخت پورسانت در دنیای پرداخت ها به خصوص پرداخت های بین المللی بسیار سخت و مهم است. جالب است بدانید که پرداخت پورسانت های بالا تنها در شبکه های پرداخت مانند پی پال دیده نمی شود. مشکل کارمزدها در سیستم‌های بلاک چین، از جمله شبکه‌های اتریوم و بیت‌کوین، به دلیل اضافه بار کاربر افزایش می‌یابد. Stellar و شبکه آن از این نظر منحصر به فرد هستند که کمیسیون هرگز افزایش نخواهد یافت. زیرا مبلغ کمیسیون در شبکه خرید استلار ثابت و برابر با 0.00001 XLM می باشد.

 

 

تعداد بسیار کمی از پروژه‌های مبتنی بر سیستم بلاک چین می‌توانند همکاری با شرکت‌های فناوری معروف مانند فین‌تک را تضمین کنند. یکی از آنها Stellar ای است. همین چند سال پیش، Stellar با همکاری IBM، World Wire را راه‌اندازی کرد، جریانی که به موسسات مالی اجازه می‌داد تراکنش‌های بزرگ‌تری را انجام دهند.

یکی دیگر از ویژگی های برجسته شبکه استلار، امکان رای دادن کاربران به مشارکت در سرمایه گذاری است. به عبارت ساده‌تر، کاربرانی که صاحب کوین خرید استلارهستند می‌توانند به پروژه‌هایی که شبکه می‌خواهد در آنها سرمایه‌گذاری کند رأی دهند.

 

امنیت شبکه استلار چگونه تضمین می شود؟


امنیت سکه خرید استلار و شبکه آن توسط پروتکلی به نام پروتکل اجماع Stellar ای حفظ می شود. این پروتکل قدرتمند دارای چهار ویژگی برجسته به شرح زیر است:

حداقل تاخیر تراکنش
مدیریت شبکه غیرمتمرکز
انعطاف در تامین امنیت
امنیت بدون قید و شرط که به عنوان امنیت مجانبی شناخته می شود.
علاوه بر تمامی ویژگی های امنیتی ذکر شده، سیستمی در شبکه Stellar به نام SCP وجود دارد که دسترسی موجودیت های مستقل به این شبکه را به صفر می رساند. به زبان ساده، هیچ شرکتی نمی تواند قدرت تصمیم گیری نهایی را در Stellar داشته باشد. علاوه بر این، تراکنش های خرید استلار بسیار ارزان و در چند ثانیه انجام می شود.

 

چه تعداد توکن استلار (XLM) در گردش است؟


در زمان راه اندازی شبکه استلار در سال 2015، در مجموع 100 میلیارد ارز Stellar ای (XLM) راه اندازی شده بود. البته از آن زمان (2022) بسیاری از آمارها تغییر کرده و وضعیت کاملاً تغییر کرده است. در حال حاضر، در پایان جولای 2022، کل عرضه سکه استلار 50 میلیارد XLM و عرضه فعلی آن 7.20 میلیارد XLM برآورد شده است.
خرید استلاردر سال 2019 اعلام کرد که بیش از نیمی از کل عرضه سکه و خرید استلار را خواهد سوزاند. بنابراین، در حال حاضر 30 میلیارد توکن XLM تحت کنترل است که آمار زیر در دسترس است:

بخشی متعلق به Stellar Marketing و کمک هزینه به توسعه شبکه است.
یک سوم برای سرمایه گذاری در سایر شبکه های بلاک چین در نظر گرفته شده است.


خرید استلار


Stellar در حال حاضر هم یک ارز دیجیتال سودآور و هم یک ابزار پرداخت کارآمد در نظر گرفته می شود. سرمایه گذاری در خرید استلار را می توان به عنوان یک پیش بینی موفق در نظر گرفت. در زیر راهنمای کامل خرید استلار XLM در صرافی را برای شما قرار داده ایم.

 

روش نگهداری


مانند سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار، خرید استلار را می توان در یک سبد بلند مدت یا کوتاه مدت نگهداری کرد. بهترین کیف پول برای ذخیره این ارز دیجیتال عبارتند از:

کیف پول های سخت افزاری: Ledger Nano S، Ledger Nano X و Trezor.

کیف پول نرم افزاری: Trust Wallet و Atomic Wallet.

 

 

بررسی ارزش خرید پولکادات


ارز دیجیتال پولکادات یکی از 10 سکه برتر در بازار ارزهای دیجیتال است. قیمت پولکادات امروز 24 مرداد 1401 278236.00 تومان برابر با 9.19 تتر است و به صورت همزمان با بازار جهانی معامله می شود. Polkadata پروتکلی است که چندین بلاک چین را به هم متصل می کند. این ارز دیجیتال به گونه ای طراحی شده است که سریع و مقیاس پذیر باشد. رمز DOT برای خرید پولکادات استفاده می شود.

شما می توانید قیمت لحظه ای ارزهای  را روی پلتفرم مشاهده کنید و ارز خرید پولکادات را همگام با بازارهای جهانی روی پلتفرم خرید پولکادات کنید. می توانید سفارش خرید پولکادات مبتنی بر ریال یا تتر را انجام دهید.

 

معرفی ارز دیجیتال پولکادوت


پولکادوت که به اختصار Dot نامیده می شود، یک شبکه بلاک چین به نام Multichain یا "Blockchain of Blockchain" است. در واقع، Polkadata نرم افزاری است که با استفاده از شبکه ای از رایانه ها در سراسر جهان، یک بلاک چین ایجاد می کند. مهمتر از همه، پیش نیازهایی را برای راه اندازی بلاک چین خود در اختیار کاربران قرار می دهد. پولکادات یکی از بلاک چین هایی است که هدف آن رشد و گسترش اکوسیستم ارزهای دیجیتال است و در این زمینه با ارزهای دیجیتال مشابه مانند اتریوم رقابت می کند.

 

بنیانگذاران


بنیانگذاران پولکادوت دکتر رابرت هابرمایر، گاوین وود و پیتر زابان هستند. وود رئیس بنیاد Web3، بنیانگذار Parity Technologies و خالق زبان برنامه نویسی Solidity است. هابرمایر یک محقق و توسعه دهنده بلاک چین و ارزهای دیجیتال است. چابان مدیر ارشد فناوری سابق بنیاد Web3 است که تجربه زیادی در صنایع فین تک دارد.

 

برنامه ارز خرید پولکادات (DOT).


بلاک چین خرید پولکادات که در سال 2020 راه اندازی شد، یکی از جدیدترین هاست، اما برخی از ویژگی های فنی جدید آن را از سایر بلاک چین ها متمایز می کند. Polkadat برای اجرای سه نوع بلاک چین طراحی شده است. شبکه اصلی که زنجیره حمل و نقل نامیده می شود و تراکنش روی آن ثابت و دائمی است. و دیگری شبکه هایی است که کاربران ایجاد می کنند و آنها را پاراچین می نامند. سومین بلاک چین به نام Bridges به شبکه پولکادات اجازه می دهد تا با سایر بلاک چین ها تعامل داشته باشد. این بلاک چین اکنون در حال راه اندازی است و پس از فعال شدن می تواند به بلاک چین ارزهایی مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، EOS (EOS) و Atom (ATOM) متصل شود. این پل ارتباطی امکان تبادل توکن ها را بدون واسطه فراهم می کند. رمز DOT برای پرداخت کمیسیون در این شبکه عظیم استفاده می شود.

 

ویژگی های مهم پولکادات


توکن پولکادات با هدف اتصال بلاک چین های مختلف ایجاد شده است و از ویژگی های مهم آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرعت انتقال بالا
برای هر کاربر یک بلاک چین شخصی ایجاد کنید
افزایش مقیاس پذیری اکوسیستم بلاک چین
امنیت شبکه پولکادات چگونه تامین می شود؟
این شبکه از مکانیزم اثبات مشارکت نامزدی (NPoS) با تأییدیه‌ها استفاده می‌کند. این مکانیسم ثبات توکن و امنیت زنجیره را به حداکثر می رساند.

 

چند سکه DOT ​​در گردش است؟


سکه پولکادات حدود 1.1 میلیارد توکن عرضه دارد، اما عرضه کل این توکن در بازار نامشخص است.

 

خرید پولکادات


ارز دیجیتال پولکادات (DOT) در حال حاضر یازدهمین کوین محبوب در بازار است. پولکادات یک پروژه بسیار بزرگ و موفق در دنیای ارزهای دیجیتال است و تاثیر بسزایی در افزایش کارایی این اکوسیستم دارد. شما می توانید این سکه را در صرافی های معتبر بین المللی معامله و سفارش دهید و به راحتی می توانید این توکن را خرید پولکادات کنید. در ادامه به نحوه خرید پولکادات می پردازیم.


روش نگهداری


مانند سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار، پولکادات را می توان در یک کیف پول کوتاه مدت یا بلند مدت ذخیره کرد. بهترین کیف پول ها برای ذخیره این ارز دیجیتال عبارتند از:

نمونه کارها سخت افزار: Ledger Nano S، Ledger Nano X، Trezor.

نمونه کارها نرم افزار: Trust Wallet، Meta Mask و Math Wallet.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی