novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

  • ۰
  • ۰

کاشت مو
داشتن موهای پرپشت و سالم آرزوی هر شخصی است؛ اما در خیلی از افراد به علت‌های مختلفی مانند ژنتیک و بیماری‌های متفاوت، ریزش مو دیده می‌شود؛ که این امر در صورت عدم رسیدگی و درمان منجر به کم‌پشتی و حتی گاهی طاسی سر می‌شود.
کاشت مو درمانی است که برای جلوگیری از ریزش مو و پر کردن نواحی خالی از مو کاربرد دارد.

اما در عصر علم و تکنولوژی، نگرانی در زمینه کم پشتی موها و یا طاسی سر بی دلیل است! متدهای درمانی که این روزها اجرا و عملی می‌شوند، نتیجه فوق العاده‌ای در درمان ریزش مو و طاسی سر داشته‌اند. تنها کاری که باید بکنید این است که یک کلینیک کاشت مو معتبر با پزشکان متخصص پیدا کنید و روند درمان را شروع کنید.

بخش‌هایی از بدن مانند پشت سر، روی سینه و غیره، موهای بیشتر و مقاوم‌تری نسبت به دیگر نواحی بدن دارند. در اصطلاح پزشکی به این نواحی بانک مو می‌‌گویند. در فرآیند کاشت مو، پزشکان فولیکول‌های مو را از بانک مو استخراج کرده و به قسمت‌هایی که نیاز به کاشت دارند، پیوند می‌زنند.

از بین بردن موهای زائد

مسئله فقط کاشتن مو نیست! گاهی به دنبال از بین بردن موها هستیم. البته موهای زائد! از بین بردن موهای زائد یکی از معضلات همیشگی مردم، به خصوص خانم‌هاست. راه و روش‌های زیادی برای از بین بردن موهای‌ زائد وجود دارد که اکثر آن‌ها تاثیر موقت دارند و بعد از گذشت دوره‌ی کوتاهی، مجدد رشد می‌کنند. پس برای از بین بردن دائمی موهای زائد چه کار کنیم؟ لیزر موهای زائد تنها روشی است که برای جلوگیری دائمی از رشد موهای زائد معرفی شده است.

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

به کار بردن کلمه دائمی برای لیزر موها اشتباه است. در اصل هیچ روشی به صورت دائمی از رشد موها جلوگیری نمی‌کند. حقیقت این است که نسبت به روش‌های دیگر از بین بردن مو، لیزر به طرز چشمگیری به کاهش موهای زائد، بعد از 6 الی 8 جلسه لیزر درمانی کمک می‌کند؛ اما این به این معنا نیست که رشد موها کاملا متوقف شده است.

عملکرد لیزر

در این روش از لیزر قوی یا نور پالس شدید (IPL) برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود. این منبع نور باعث  گرم شدن فولیکول های مو را در پوست شده و  در روند رشد موها اختلال ایجاد می‌کند؛ در نهایت رشد موها را  تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

لیزر موهای زائد برای کدام یک از قسمت‌های بدن انجام می‌شود؟

موهای زائد صورت ، سینه ، پاها ، بازوها ، زیر بغل و خط بیکینی و به طور کلی تمام قسمت‌های بدن امکان لیزر کردن را دارند. 

میزان تاثیر گذاری 

به طور قطعی نمی‌توان گفت که این روش چند درصد تاثیر گذار است، میزان تاثیر گذاری لیزر به عوامل مختلفی از جمله جنس پوست، رنگ‌دانه‌های مو و همچنین ضخامت مو بستگی دارد. طبق بررسی‌های انجام شده، لیزر موها زائد، روی افرادی که موهای ضخیم و تیره تری دارند، بیشتر تاثیر را می‌گذارد؛ اما جای نگرانی نیست! دستگاه‌های لیزر درمانی به قدری پیشرفته شده اند که تقریبا هر نوع پوست و مویی می‌تواند نتیجه‌ی خوبی از درمان بگیرد.

کلینیک لیزر موهای زائد

یکی  دیگر از مواردی در نتیجه‌ی لیزر درمانی تاثیر گذار است، کلینیک لیزر موهای زائد انتخابی شماست. ابتدا از معتبر بودن و مجوز داشتن کلینیک لیزر موهای زائد مطمئن شوید، سپس درباره متخصصان و اپراتورهایی که در آنجا مشغول هستند پرس و جو کنید؛ و در آخر به نوع دستگاهی که برای لیزر استفاده می‌شود توجه کنید. دستگاه‌های لیزر درمانی انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها برای یک نوع پوست و مو  مناسب هستند؛ پس با آگاهی کامل دوره‌ی درمان خود را شروع کنید.


 

  • ۰۰/۰۶/۲۲
  • ali jalily

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی