novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

  • ۰
  • ۰

 

جراحی بینی، که معمولاً به عنوان "رینوپلاستی" نامیده می شود، جراحی برای تغییر شکل بینی با تغییر استخوان یا غضروف است. رینوپلاستی یکی از رایج ترین انواع جراحی پلاستیک است.

دلایل جراحی بینی

افراد برای ترمیم بینی خود پس از آسیب، برای اصلاح مشکلات تنفسی یا نقص مادرزادی یا به دلیل نارضایتی از ظاهر بینی خود ، به جراحی بینی می پردازند.

تغییرات احتمالی که جراح شما می تواند از طریق رینوپلاستی در بینی شما ایجاد کند شامل موارد زیر است:

  • تغییر در اندازه
  • تغییر در زاویه
  • صاف کردن پل
  • تغییر شکل نوک
  • تنگ شدن سوراخ های بینی

اگر جراحی زیبایی بینی شما به منظور بهبود ظاهر شما و نه سلامت شما انجام می شود، باید منتظر بمانید تا استخوان بینی شما به طور کامل رشد کند. برای دختران ، این سن تقریباً 15 است. پسران ممکن است تا سن کمی بزرگ شوند. با این حال ، اگر به دلیل اختلال تنفسی تحت عمل جراحی قرار می گیرید ، جراحی بینی می تواند در سنین پایین تر انجام شود.

رینوپلاستی

عمل بینی بدون تامپون

تامپون ها باعث تورم و کبودی بیشتر در جراحی بینی می شود، دیگر توسط بسیاری از جراحان استفاده نمی شود. جراحی بینی انواع مختلفی از تامپون ها در رینوپلاستی مورد استفاده قرار می گیرند. بانداژ فشاری که قبلاً در بینی فشرده شده بود، از نفس کشیدن بیمار پس از عمل جلوگیری می کرد و باعث خونریزی و درد می شد. چنین مواردی باعث شد تا بیماران از رینوپلاستی اجتناب کنند.

در عمل بینی بدون تامپون؛ از ابزار خاصی به نام سوراخ کننده داخل بینی استفاده می شود. از تامپون بینی استفاده نمی شود. از آنجا که بینی بیمار مسدود نشده است، می تواند به راحتی از طریق بینی نفس بکشد.

نیازی به تمیز کردن اضافی داخل بینی نیست. بخیه های محلول با این ابزار در بینی قرار می گیرند. بخیه ها پس از عمل نیازی به برداشتن ندارند. آنها حدود 10 روز بعد خود به خود حل می شوند.

آمادگی برای رینوپلاستی و عمل بینی بدون تامپون

ابتدا باید با جراح خود ملاقات کنید تا در مورد اینکه آیا کاندیدای مناسبی برای رینوپلاستی هستید صحبت کنید. شما در مورد اینکه چرا می خواهید عمل جراحی انجام شود و چه چیزی امیدوار هستید صحبت کنید.

جراح شما سابقه پزشکی شما را بررسی می کند و در مورد داروهای فعلی و شرایط پزشکی از شما سوال می کند. اگر هموفیلی هستید، اختلالی که باعث خونریزی بیش از حد می شود، احتمالاً جراح شما را در برابر هرگونه جراحی انتخابی توصیه نمی کند.

جراح شما یک معاینه فیزیکی انجام می دهد و پوست داخل و خارج بینی شما را دقیق بررسی می کند تا مشخص شود که چه نوع تغییراتی می تواند ایجاد شود. ممکن است جراح شما آزمایش خون یا سایر آزمایشات آزمایشگاهی را توصیه کند.

جراح شما همچنین در نظر می گیرد که آیا هرگونه جراحی اضافی باید همزمان انجام شود یا خیر. به عنوان مثال، برخی از افراد همزمان با رینوپلاستی، عمل جراحی بزرگ شدن چانه را انجام می دهند، روشی که به منظور تعیین بهتر چانه شما انجام می شود.

این مشاوره همچنین شامل عکاسی از بینی از زوایای مختلف است. این عکسها برای ارزیابی نتایج طولانی مدت جراحی مورد استفاده قرار می گیرند و ممکن است در حین عمل جراحی به آنها ارجاع داده شود.

مطمئن شوید که هزینه های جراحی خود را درک کرده اید. اگر جراحی زیبایی بینی شما به دلایل زیبایی انجام شود، احتمال اینکه تحت پوشش بیمه قرار بگیرید بسیار کمتر است.

شما باید از داروهای مسکن حاوی ایبوپروفن یا آسپرین به مدت دو هفته قبل و دو هفته بعد از عمل خودداری کنید. این داروها روند انعقاد خون را کند کرده و می توانند باعث خونریزی بیشتر شوند.

 به جراح خود اطلاع دهید که چه داروها و مکمل هایی مصرف می کنید، بنابراین آنها می توانند در مورد ادامه یا عدم مصرف آنها به شما توصیه کنند.

عمل بینی بدون تامپون

افراد سیگاری در درمان جراحی بینی مشکل بیشتری دارند، زیرا سیگار روند بهبود را کند می کند. نیکوتین رگ های خونی را منقبض می کند و در نتیجه اکسیژن و خون کمتری به بافت های شفابخش می رسد. ترک سیگار قبل و بعد از عمل می تواند به روند بهبود کمک کند.

  • ۰۰/۰۵/۱۲
  • ali jalily

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی