novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

  • ۰
  • ۰

انسان ها زیبا هستند و به طور ذاتی زیبایی را دوست دارند و آن را تحسین می کنند. پس کاملا طبیعی است اگر بخواهند در چشم همه زیبا به نظر بیایند. در کنار سایر اجزای صورت مانند چشم ها، گونه ها و خط لبخند، بینی نقش مهمی در زیبایی صورت ایفا می کند به این خاطر که بینی در مرکز صورت است و می تواند تقارن و تناسب تمام اعضای صورت را حفظ کند.

به همین دلایلی که گفتیم افراد زیادی همه ساله در ایران و سایر کشورهای جهان اقدام به عمل بینی می کنند. امروز در این مقاله می خواهیم به اساس و پایه عمل بینی بپردازیم.

تاثیر عمل بینی بر زیبایی چهره

چند نوع بینی داریم؟

بینی ها از روی ظاهر و ویژگی هایشان به دو دسته بینی استخوانی و بینی گوشتی تقسیم می شوند. بینی استخوانی دارای پوست نازک و غضروفی نسبتا محکم است. پوست این بینی ها به قدری نازک است که در بعضی از موارد که بینی دچار شکستگی شده، این شکستگی ها از روی پوست مشخص است.

تفاوت قبل و بعد عمل بینی

در بینی های گوشتی مقدار زیادی چربی در نوک آن انباشته شده است و پوست ضخیم و چربی دارند. از دیگر ویژگی های این بینی ها می توان به پره ها و سوراخ های پهن اشاره کرد.

البته بعضی اوقات فقط از روی ظاهر بینی نمی توان گوشتی یا استخوانی آن را تشخیص داد. در این شرایط با یک آزمایش ساده می توانید نوع بینی خود را بشناسید.

تفاوت عمل بینی گوشتی و استخوانی

فهمیدن اینکه بینی شما استخوانی است یا گوشتی بسیار مهم است چون نحوه عمل این دو نوع بینی باهم متفاوت است. در عمل بینی گوشتی پزشک غضروف تیغه وسط بینی برمیدارد و در نوک بینی قرار می دهد. این روش باعث تقویت غضروف نوک بینی می شود و از برگشت پذیری بینی به حالت اولیه جلوگیری می کند.

معاینه پیش از عمل بینی

در صورت تشخیص پزشک باید مقداری از چربی زیر پوست بینی در جراحی برداشته شود. این امر باعث فرم دهی بهتر می شود. اگر چربی زیر بینی گوشتی به مقدار کم برداشته شود یا در کل برداشته نشود باعث بد فرمی بینی بعد از جراحی می شود. اگر این چربی به مقدار زیاد برداشته شود موجب اختلال در خون رسانی نوک بینی می شود که می تواند عوارضی را برای بیمار بعد از عمل به همراه داشته باشد.

سن مناسب برای جراحی بینی چیست؟

بهترین زمان برای جراحی بینی زمانی است که غضروف بینی به اندازه کافی رشد کرده باشد. از نظر پزشکان بهترین سن جراحی بینی ۱۵ و برای پسران ۱۷ سالگی است.

بهترین سن برای جراحی بینی

مراقبت های قبل از عمل بینی

  • استعمال دخانیات ممنوع: تا دو هفته قبل از عمل بینی نباید هیچ گونه مواد دخانیات مصرف کنید.
  • داروها: حتما پزشکتان را در جریان داروهایی که مصرف می کنید قرار دهید. از مصرف داروهایی نظیرآسپرین و ایبوپروفن اجتناب کنید.
  • سعی کنید از هر عاملی که باعث استرس و نگرانی شما میشود دوری کنید.
  • ۸ ساعت قبل از عمل آب و غذا نخورید.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید. مثلا در روز عمل از خوردن غذاهای سفت خودداری کنید.

اقدامات قبل از عمل بینی

مراقبت های بعد از عمل

  • اول باید بدانید از ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از جراحی درد و ورم و کبودی وجود دارد.پس در این زمان فقط استراحت و طبق
  • نسخه پزشکتان مسکن یا دارو ها را مصرف کنید.
  • هنگام خواب باید سربالا بخوابید
  • کمپرس سرد را برای جلوگیری از درد و ورم به اطراف بینی بمالید.
  • سعی کنید غذاهای نرم که از جویدن و فشار آوردن جلوگیری میکند میل کنید.
  • از پایین آوردن سر و انجام ورزش و حرکات سنگین اجتناب کنید.

اهمیت انتخاب پزشک مناسب

برای اینکه از نتیجه عمل خود راضی باشید باید در انتخاب پزشک و جراح وسواس به خرج بدهید و با دقت عمل کنید. مجموعه دکتر تهران بیوتی از پزشکان مجرب و ماهری تشکیل شده که در عمل بینی بسیار کاربلد هستند. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکتر تهران بیوتی مراجعه کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی