novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

  • ۰
  • ۰

لباس کار لباسی است که در محیط های کاری و به علت برقراری نظم کاری و حفظ ایمنی کارکنان پوشیده می شود. لباس کار با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع فعالیتی که انجام می شود انتخاب می شود. لباس کار ویژگی های دیگری نیز دارد از جمله این که یک گروه کار متحدالشکل می شوند و باعث ایجاد نظم و آراستگی می شود. همچنین می توان آن ها را به آسانی از افراد متفرقه تشخیص داد. امروزه با پیشرفت صنعت نساجی و طراحی لباس، تنوع گسترده ای در زمینه طرح های لباس، رنگ لباس و... وجود دارد.

انواع لباس کار

  • لباس کار یکبار مصرف: لباس کار یکبار مصرف لباسی است که به صورت یکسره از گردن تا پایین تنه را به طور کامل می پوشاند. این لباس از تماس هرگونه گرد و غبار و رنگ و ... با لباس اصلی یا بدن شما جلوگیری می کند. رنگ این لباس ها معمولا سفید است و قیمت مناسبی نسبت به سایر لباس های کار دارد. علت ارزانی این لباس این است که مواد مرغوبی برای ساخت آن استفاده نمی شود. بیشتر مناسب نقاشان و شغل های این چنینی است.

لباس کار ارزان

  • لباس کار جوشکاری (نسوز): در گذشته، برای لباس کار های جوشکاری معمولا از پارچه های معمولی استفاده می شد.  همین موضوع باعث کوتاه شدن عمر لباس می شد و مشتریان از این نوع لباس ها رضایت نداشتند. اما امروزه با پیشرفت در تولید پارچه تا حدی این مشکل رفع شده است. لباس نسوز به لباسی گفته می شود که، درصد نخ بیشتری نسبت به بقیه لباس ها دارد.
  • پیش بندهای حفاظتی: این پیش بندها باعث حفاظت از بدن می شوند. جنس آن ها اغلب نایلونی، چرمی، سربی و پلی وینیل کلراید است. وقتی از این نوع پیش بند ها استفاده می کنیم باید مقررات ایمنی را رعایت کنیم.
  • لباس های با قابلیت دید: این لباس ها برای محافظت از افراد، در مقابل حوادث ناگوار است. که اغلب به صورت ژاکت، بلوز و شلوار هستند که رنگ آن ها براق است و در شب قابل رویت هستند. این لباس ها در هر شرایط آب و هوایی نیز دوام بالایی دارند.

انواع لباس کار

لباس کار چه مزایایی دارد؟

یکی از مهم ترین مزایای پوشیدن لباس کار مخصوص و یکدست، افزایش بهره وری است. استفاده از لباس فرم یکسان باعث بهره وری بالا و تبلیغ و بازاریابی می شود. همچنین بسته به کار شما، ایمنی شما را افزایش می دهد و تا حدودی اضطراب ها را کاهش می دهد. با پوشیدن لباس کار دیگر استرس پوشیدن لباس های مختلف برای کارمندان از بین می رود. پوشیدن لباس یکدست باعث ایجاد حس برابری بین کارمندان یک گروه می شود. زمانی که کارمندان لباس کارهای با کیفیت و زیبا و یکدست بپوشند، شاد تر از سایرین هستند و این خوشحالی و نشاط کارمندان یک گروه باعث افزایش فعالیت آن ها شده، و در نهایت باعث افزایش منافع شرکت و کار فرما می شود. لباس کار باعث می شود تصویر ذهنی خوبی برای مشتریان ایجاد شود. کسی که لباس کار می پوشد از نظر دیگران آگاه تر است و در این صورت مشتری احساس راحتی و حس بهتری نسبت به کارمند دارد.

  • ۹۹/۰۶/۲۹
  • ali jalily

خرید لباس کار

لباس کار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی