novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

  • ۰
  • ۰

 

 

مشاوره حقوقی و کسب مشاوره حقوقی اولین اقدامی است که باید در هنگام شروع یک پرونده یا دعوی قضایی انجام داد مشاوره حقوقی مناسب و دقیق باعث می‌شود که در مسائل حقوقی و مدنی مانند اجاره، خرید، ضمانت نامه، نگارش قرارداد و... از اختلافات و سوء برداشت های احتمالی جلوگیری شود.

چرا مشاوره حقوقی؟

اگر شما بخواهید شخصا به دنبال راه حل مشکل حقوقی تان باشید باید مدت زمان طولانی را در کتاب‌های قانونی جست‌وجو کنید و در آخر ممکن است باز هم جوابتان را یافت نکنید. از طرفی قوانین با ادبیات سخت حقوقی نوشته شده اند و در خیلی از موارد فهم درست این جملات برای ما بسیار مشکل است. مشاور حقوقی یا وکیل، با تجربه‌ بسیاری که دارد به راحتی می تواند به شما در حل این بحران‌ها و مشکلات کمک کند. راهی که شما تازه در اول آن هستید، توسط مشاور حقوقی بارها و بارها طی شده و او با تمام مشکلات احتمالی که ممکن است در این مسیر برای شما پیش بیاید آشناست و می تواند به شما راهنمایی ارائه کند.

نکات مثبت مشاوره حقوقی آنلاین

مشاوره حقوقی آنلاین نوعی از مشاوره حقوقی است که در فضای اینترنت و در فضاهای مجازی نظیر سایت‌ها، اپلیکیشن‌های پیام رسان و غیره انجام داده می‌شود. در سال‌های گذشته با رواج نرم‌افزارهایی نظیر تلگرام و اینستاگرام در میان افراد جامعه و سهولت ارتباط جمعی در آن‌ها، مشاور حقوقی آنلاین یکی از متداولترین و آسان ترین روش‌های رسیدن به پاسخ سوالات حقوقی است.

مشاوره حقوقی

 با استفاده از مشاور حقوقی آنلاین در هزینه و زمان صرفه‌جویی بسیار قابل ملاحظه‌ای صورت می‌پذیرد. به طور کلی عمده‌ترین مزایای مشاوره حقوقی آنلاین عبارتند از:

  • دسترسی سریع و کم هزینه به وکیل و یا مشاور حقوقی   

  • جلوگیری از کلافگی و سردرگمی ناشی از ترافیک و رفت و آمد

  • قابلیت مشورت حقوقی آنلاین با وکلا مختلف و مقایسه نظرات آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان

  • امکان ارسال و دریافت متن، صدا، فیلم، عکس، مدارک و غیره و ذخیره‌سازی آن‌ها برای بررسی دوباره

اما باید در نظر داشت که مشاوره حقوقی آنلاین نیز معایبی دارد که مهم‌ترین آن، عدم ارتباط مستقیم با وکیل یا مشاور حقوقی برای سنجش توانایی وی می‌باشد.

اگر از افرادی باشید که در حوزه‌ی تجارت و بازرگانی فعالند حتما تا به حال از مشاوره با وکیل قراردادهای تجاری بهره برده‌اید. عقد قرارداد، یکی از مهمترین فعالیت‌های مورد نیاز تجاری پیش از هر نوع همکاری‌ می‌باشد. همیشه به اشخاص توصیه شده است تا برای عقد و نگارش قرارداد رسمی با وکیل قرارداد مشاوره حقوقی داشته باشند.

نحوه نگارش قرارداد

در کنار مشابهت ذاتی انواع قرارداد، در رسته‌های مختلف صنعت، تجارت و غیره به دلیل تفاوت‌های حادث، تغییراتی نیز در جزئیات و بدنه‌ی نگارش قرارداد اتفاق خواهد افتاد. از همین رو است که وکلای مشاور تنظیم قرارداد در هر صنعت، به طور تخصصی به فعالیت می‌پردازند تا توانایی دفاع از منافع موکل خود را به نحو احسن داشته باشند.

از پرکاربردترین قراردادهای رایج که تقاضای نگارش قرارداد آنان هر روز رو به افزایش است می‌توان به  موارد زیر اشاره کرد:

  • قرارداد اجاره ملک، مانند املاکی که ایرانیان برای کسب اقامت کشورهای دیگر اجاره می‌کنند.

  • قرارداد پیمانکاری، که جزئیات آن بسیار تحت تأثیر شرایط پروژه‌ی مورد نظر است.

  • قراردادهای خرید و فروش کالا یا اخذ و ارائه‌ی خدمات و یا نمایندگی فروش

  • قراردادهای عدم افشاء اسرار، لایسنس، بی‌او‌تی، جوینت ونچر و قراردادهای حاوی توافق برای طراحی محصول، تحقیق و توسعه، انتقال فناوری و یا سرمایه گذاری

نگارش قرارداد

آیین نگارش قرارداد

ترتیب تأثیر قوانین مختلف بر تنظیم و نگارش قرارداد به ترتیب زیر است. در صورتی که هیچ یک از قوانین ذیل نتواند شرایط را به خوبی تبیین و داوری کند، بنا به اصل 167 قانون اساسی، قاضی ملزم به تفسیر و رأی به نظر خواهد بود.

  • در صورت وجود قانون آمره همان ملاک است. مشروح در ماده ٩٧۵ قانون مدنی

  • در صورت فقدان آن توافق طرفین ملاک است. نص ماده 10 قانون مدنی.

  • در صورت سکوت قرارداد عرف حاکم است. مشروح در مواد ٢٢٠ و ٢٢۵ قانون مدنی.

  • در صورت نبود عرف خاصی، قانون تکمیلی اعمال خواهد شد. نص ماده ٢٢٠ قانون مدنی.

جمع بندی

همانطور که مورد بحث و بررسی قرار گرفت، مشاوره حقوقی در نگارش قرارداد و سایر فعالیت های تجاری و فعالیتهایی که جنبه حقوقی نیز دارند باعث می‌شود تا از بروز تعارض منافع و اشکالات جلوگیری شود و میزان پرونده های مفتوح به حداقل برسد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به اپلیکیشن و سایت شهرداد مراجعه کنید.

  • ۰۰/۰۵/۲۶
  • ali jalily

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی