novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به طور کلی میزان زمان و هزینه کمتری جهت انجام فرایندهای تنظیم دادخواست طلاق توافقی، نسبت به انواع دیگر طلاق نیاز است. یکی از مهمترین مواردی که باید در این مقوله به آن توجه شود، شرایط طلاق توافقی است. منظور از شرایط، توافق زوجین بر روی مسائلی نظیر مهریه، ساعات ملاقات با فرزندان، نفقه و موارد این چنینی می باشد. 

البته به دلیل حساسیت بالایی که انواع دعاوی خانواده به همراه دارند، بهتر است از ابتدا، برای جلوگیری از بوجود آمدن هرگونه مشکلی، از وکیل متخصص در این زمینه استفاده شود.

آیا شرایط طلاق توافقی از طرف زن با مرد متفاوت است؟

متاسفانه قانون حق طلاق را به مرد داده است و اگر زوجه قصد گرفتن طلاق را داشته باشد، نیاز به شرایط بسیار خاصی می باشد. از جمله شرایط طلاق توافقی که باید بوجود بیاید تا زوجه بتواند نسب به این کار اقدام کند، عبارت است از:

شرایط طلاق توافقی از طرف زن

  • اعتیاد داشتن مضر زوج.

  • ترک زندگی توسط زوج.

  • ازدواج مجدد بدون رضایت زوجه.

  • محکوم شدن به 5 سال حبس و بیشتر.

اگر موارد فوق به وجود بیاید زوجه می تواند جهت ارائه دادخواست طلاق توافقی اقدام کند. 

نحوه تنظیم دادخواست طلاق توافقی به چه شکلی می باشد؟

قبل از تهیه و تنظیم دادخواست طلاق توافقی، زوجین می بایست بر روی موارد گفته شده در ابتدا مقاله، توافق کرده و با ذکر جزئیات دقیق در متنی تحت عنوان توافق نامه طلاق بنویسند. پس از آن، نوبت به تنظیم دادخواست طلاق توافقی می رسد. نکته ای که باید به آن توجه شود این است که، نیازی نیست حتما تمامی جزئیات نوشته شده در توافق نامه طلاق، در دادخواست طلاق توافقی ذکر گردد. صرفا ارائه یک درخواست ساده کفایت می کند.

نحوه تنظیم دادخواست طلاق توافقی به چه شکلی می باشد؟

نحوه بررسی دادخواست طلاق به چه شکلی می باشد؟

پس از توافق زوجین بر روی شرایط طلاق توافقی و تهیه و تنظیم دادخواست طلاق توافقی، نوبت به آن می رسد تا زوجین درخواست آماده شده را به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه دهند. سپس، زمان خاصی جهت رسیدگی به پرونده تعیین می شود.

در شرایطی که دادگاه، گواهی عدم امکان سازش را به زوجین ارائه دهد، آن ها 3 ماه فرصت دارند تا به دفاتر طلاق مراجعه کنند. چرا که پس از پایان این دوره، گواهی صادر شده فاقد اعتبار می باشد.

جمع بندی

با توجه به موارد گفته شده در ارتباط با شرایط طلاق توافقی و نکات مهم در دادخواست طلاق توافق، گروه وکلا شهرداد با داشتن سال ها تجربه تخصصی و حرفه ای در انواع دعاوی حقوقی، کیفری، خانواده، ملکی و غیره، می تواند خدمات بسیار ارزشمندی را مراجعه کنندگان ارائه دهد.

  • ali jalily