novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

  • ۰
  • ۰

یکی از مهمترین نکات مورد بعد در خرید پکیج کرکره انتخاب موتور مناسب کرکره برقی  و متعلقات الکترونیکی آن می باشد. انتخاب موتور کرکره برقی مناسب به عوامل متعددی مانند وزن تیغه کرکره، نوع پروفیل تیغه، ابعاد درب کرکره، میزان رفت و آمد از آن، فضایی که در اختیار داریم و غیره بستگی دارد. در ادامه به توضیح موارد با اهمیت در انتخاب موتور مناسب کرکره برقی می‌پردازیم.

موتور مناسب کرکره برقی

موتور مناسب برای کرکره برقی را باید با توجه به سه نکته انتخاب نمود. توان مورد انتظار از موتور، فضایی که برای آن در نظر داریم و میزان ترددی که محل مورد نظر دارد. عموما دو نوع موتور برای استفاده در کرکره برقی‌های موجود در بازار وجود دارد. موتور توبلار و موتور ساید. موتور ساید توان بالاتری نسبت به موتور توبلار دارد ولی در عوض  سرعت پایین تری دارد و برای مکان‌هایی با تردد  بالا مناسب نیست. 

انتخاب موتور مناسب کرکره برقی بر اساس توان

موتور مناسب کرکره برقی

مهمترین عاملی که تعیین کننده توان موتور کرکره است، وزنی است که موتور باید آن را جا به جا کند. تیغه کرکره برقی جزئی است که بیشترین وزن را به خود اختصاص می‌دهد ولی نکته مهم این است که نباید از وزن بقیه قسمت‌ها مانند قسمت تیوب بالای کرکره و هر آن چیزی که به نوعی وزن اضافی را به موتور تحمیل می‌کند؛ غافل شد. بعد از محاسبه وزن تمامی اجزای کرکره برقی می‌توان گفت موتور مناسب آن چیست. به طور کلی موتور مناسب کرکره برقی با وزن پایین، موتور توبلار است. این موتور برای کرکره‌هایی با وزن حدود 150 کیلوگرم مناسب است (البته در برخی مدل‌های صنعتی توانایی تحمل وزن 400 کیلوگرم را نیز دارد) موتور مناسب کرکره برقی برای وزن‌های بالاتر، موتور ساید می‌باشد و در صورتی که وزن کرکره برقی از میزان تعیین شده بیشتر باشد، موتور ساید مناسب آن می‌باشد و معمولا از موتور ساید در بسیاری از مراکز صنعتی و تجاری استفاده می شود که از انواع درب برقی با وزن بالا و مساحت زیاد استفاده شده است. 

انتخاب موتور مناسب کرکره برقی براساس میزان تردد

یکی دیگر از عواملی که در انتخاب موتور مناسب کرکره برقی اهمیت دارد میزان باز و بسته شدنی است که از آن در مدت زمان مشخص (مثلا یک روز) انتظار داریم. اگر تعداد دفعات باز و بسته شدن کرکره شما کم است و به طور مثال کرکره برای درب مغازه است که تعداد دفعاتی کمی در روز باز و بسته می‌شود، موتور توبلار انتخاب خوبی خواهد بود. ولی اگر درب کرکره برای پارکینگ یک ساختمان پر رفت و آمد نصب می‌شود، بهتر است از موتور ساید استفاده شود.

فضای اشغال شونده توسط موتور کرکره

موتور مناسب کرکره برقی

به طور کلی موتور توبلار فضای کمتری را نسبت به موتور ساید اشغال می‌کند زیرا درون یک استوانه بالای درب کرکره قرار می‌گیرد ولی موتور ساید به دلیل اینکه در کنار درب کرکره قرار می‌گیرد، نیاز به فضای  بیشتری دارد. پس توجه به این مطلب هم در انتخاب موتور مناسب کرکره برقی اهمیت بالایی دارد.

در سایت متین هوشمند می‌توانید تمام اجزا کرکره برقی شامل تیغه و موتور مناسب کرکره برقی را با قیمتی منصفانه تهیه کنید. 

  • ۹۹/۱۲/۱۷
  • ali jalily

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی