novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

  • ۰
  • ۰

این روزها بسیاری از صاحبان کسب و کار که تصمیم به دیجیتالیزه کردن تجارت خود و حضور در فضای اینترنتی گرفته‌اند به دنبال یک شرکت مطمئن ارائه‌دهنده‌ی حرفه‌ای خدمات سئو سایت می‌گردند. از سوی دیگر برخی نیز هستند که ضروری و حیاتی بودن خدمات سئو سایت برای وبسایت‌ها به طور کامل درک نکرده و کلیت موضوع برای ایشان تا قسمتی مبهم است. در این یادداشت قصد دارم تا با تشریح خدمات سئو و روشن کردن قسمت‌ها تار ماجرا به شما خوانندگان گرامی درباره‌ی جزئیات کار توضیحاتی ارائه بدهم.

خدمات سئو سایت

پیش از هر چیز بهتر است به مفهوم امر و روشن کردن اینکه چرا استفاده از خدمات سئو تا به این حد مرسوم شده و حذف آن اینقدر غیرعقلانی شمرده می‌شود.

همان طور که می‌دانید وب حاوی مقدار عظیمی از اطلاعات مختلف بوده و یافتن اطلاعات مورد نیاز در آن بدون کمک گرفتن از موتورهای جستجویی مانند گوگل تا به چه حد دشوار است. حتی بسیاری از کاربران به جای وارد کردن آدرس اینترنتی سایت مقصد به سادگی نام سایت مطلوبشان را اصطلاحاً گوگل می‌کنند. کاربران ایرانی با قطعی اینترنت خارجی در آبان 98 به خوبی با ضرورت وجود یک موتور جستجوی قدرتمند آشنا شدند. در آن روزها اگر آدرس سایت مقصد خود را نمی‌دانستید دسترسی به آن برای شما به شدت دشوار و حتی غیرممکن می‌شد. از سوی دیگر دایرکتوری‌های ایرانی لینک مانند صفحه‌ی پیوندها دارای رابط کاربرپسندی نبوده و بسیاری نیز امکان درج مشخصات سایت خود در این صفحه را نداشتند.

خدمات سئو سایت

از سوی دیگر، اطلاعاتی که در طی سال‌ها با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکز و گوگل وب‌مستر تول (که به سرچ‌کنسول تغییر نام پیدا کرد) نشان می‌دهد حدود 60 تا 70 درصد ترافیک ارگانیک سایت‌ها از طریق موتورهای جستجو وارد وب‌سایت‌ها می‌شوند که در این بین سهم گوگل بیش از دو سوم است. نکته‌ی دیگر آن است که وقتی یک مشتری بالقوه تصمیم به خرید یک محصول یا کسب اطلاعات درباره‌ی آن را دارد ابتدا آن را در گوگل جستو می‌کند.

تمام این مسائل نشانگر اهمیت و ضرورت بهره‌گیری از خدمات سئو سایت هستند.

انواع خدمات سئو سایت که شرکت‌ها به صاحبان سایت عرضه می‌کنند را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد که شامل سئو داخلی تکنیکال و خارجی می‌شود. خدمات سئو داخلی که سئو تکنیکال را هم می‌توان به نوعی زیر مجموعه‌ی آن در نظر گرفت؛ ناظر بر کیفیت عملکرد و محتوای سایت شما است. موتورهای جستجو برای این کار از معیارها الگوریتم‌های خاصی پیروی می‌کنند تا بتوانند این محتواها را بررسی کنند. اصطلاح سئو کردن محتوا نیز دال بر همین موضوع می‌باشد.  همچنین سرعت لود شدن سایت و لینک‌های داخلی که با کاربر اجازه می‌دهند تا کاربر به سهولت داخل وب‌سایت حرکت کنند هم قسمت مهمی از این امر است. اگر می‌خواهید به شکل اجمالی از وضعیت فنی سایت خود مطلع شود می‌توانید از وب‌سایت جی‌تی‌متریکس کمک بگیرید.

در سوی دیگر در باب سئوی خارجی، می‌توان گفت هدف موتورهای جستجو از معین کردن این معیارها، کمک گرفتن از رفتار کاربران برای فهم کیفیت محتوا توسط ماشین و سرازیر کردن اعتبار از سایت‌های ضعیف‌تر به سایت‌های باکیفیت‌تر است. یعنی ماشین علاقه‌مند است بداند در اینترنت چقدر درباره‌ی سایت شما صحبت می‌شود و مورد ارجاع دیگر کاربران قرار می‌گیرد.

در انتها امر مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که تأمین خدمات سئو سایت یک موضوع تخصصی و یک کار تیمی به خصوص در ابتدای شروع به کار سایت شما است. بنابراین بهتر است کار را به کاردان سپرده و از متخصصان حرفه‌ای در این امر کمک بگیرید.

  • ۹۹/۱۲/۰۲
  • ali jalily

خدمات سئو سایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی