novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

  • ۰
  • ۰

سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی اِمتا ، با هدف رفع نیاز کسب و کارهای الکترونیکی ایجاد شده است. در سامانه احراز هویت امتا شناسایی مشتریان انجام می‌شود و فرآیند تعامل مشتریان با کسب و کارها را تسهیل می‌کند. این سامانه در بستری امن طراحی و پیاده سازی شده است.

طبق نامه‌ ارسال شده از دادستانی به اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی، اولویت احراز هویت برای کسب و کار‌هایی است که در حوزه خودرو و مسکن فعالیت می‌کنند.

از مزایای سامانه اِمتا برای مشتریان می‌توان به عدم نیاز به ثبت نام در تمام وب‌سایت‌های کسب‌و‌کار نام برد. پیش از این افراد برای ورود و استفاده از وب‌سایت‌های کسب‌و‌کار مورد نیاز خود می‌بایست در تمام سایت‌ها، حساب کاربری ایجاد کرده و نام کاربری و رمز عبور متفاوت و یا گاهی یکسان انتخاب کرده و حساب کاربری را مدیریت می‌کردند. از طرف دیگر خود کسب و کار‌های الکترونیکی نیز با استفاده از این سامانه هزینه‌های مربوط به مدیریت کردن حساب مشتریانشان کاهش می‌یابد و احراز هویت مشتریان را با استفاده از سامانه امتا انجام می‌دهند.

سامانه اِمتا با استفاده از امضای الکترونیکی به وسیله گوشی موبایل و احراز هویت با کارت ملی، ضریب امنیت احراز هویت را افزایش داده است

در سراسر دنیا اپراتورهای مجازی به عنوان بخشی جدانشدنی از حوزه ارتباطات شناخته شده‌اند و اکنون نیز بحث این اپراتورها در ایران جدی‌تر مطرح شده است. اپراتور مجازی شبکه تلفن همراه نوعی اپراتور تلفن سیار است که با بستن قرارداد با اپراتورهای دیگر که دارای زیرساخت ارتباطی در کشور هستند، این امکان را به صورت عمده تهیه و با ارزش افزوده های منطبق با جامعه هدف، با برند خود به بازار عرضه می‌کنند. هدف نهایی از حضور اپراتورهای مجازی افزایش کیفیت و کاهش قیمت این خدمات در یک فضای رقابتی است.

بر اساس توضیحات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اپراتور چهارم که به عنوان اپراتور مجازی در کشور فعالیت خواهد کرد، همان سرویس‌های مشابه اپراتورهای موجود را ارائه می‌دهد و عمده تفاوتی که خواهد داشت، این است که شبکه دسترسی یا همان طیف رادیویی را ندارند. در واقع اپراتورهای مجازی به عنوان واسطه‌هایی حرفه‌ای برای فروش انواع خدمات موبایلی بین اپراتورهای اصلی و مشترکان وارد این بازار خواهند شد.

بر این اساس MVNO ها قرار نیست خدمات متفاوتی را به مشترکان خود ارائه دهند و می توان گفت علاوه بر اینکه این نوع اپراتور می‌تواند با استفاده از بستر تلفن‌های همراه محتوا و اپلیکیشن‌های داخلی را ارائه دهد، مهمترین کارکردش ایجاد فضای رقابتی در بازار خدمات موبایلی است که درنهایت انتظار می رود به تعدیل قیمت‌های خدمات و بهبود کیفیت آن به نفع مشتریان بینجامد.

یکی از سیاستهای رگولاتوری در برابر حل این مشکل حمایت از اپراتور مجازی با در اتخاذ سیاستهای الزام و تشویق در برابر اپراتورهای اصلی در گام‌های اولیه فعالیت MVNO ها است.

البته در نهایت خود سازمان تنظیم مقررات نیز به این امر که ممکن است تلاشهای برخی از شرکتهایی که مایل به ورود در بحث اپراتور مجازی هستند با شکست مواجه شود، واقف است و اعلام کرده که اگرچه شاید تنها پنج یا شش اپراتور مجازی بتوانند در کشور موفق عمل کنند اما سیاست‌ رگولاتوری این است که با توجه به کشش بازار فرصت را در اختیار متقاضیان برای ایجاد این نوع اپراتور قرار دهند.

به اعتقاد این سازمان، در بازار موبایلی غیر اشباع، اپراتورهای مجازی رقیب  MNOها یا همان اپراتورهای تلفن همراه خواهند شد و با توجه به نیاز اپراتور مجازی به برخی زیرساخت‌های  MNOها، این اپراتورها توان رقابت در بازار ارتباطات کشور را نخواهند داشت.

وب سایت رند راهی برای آگاهی بخشی به شما عزیزان در زمینه اپراتورهای مختلف مجازی است ایت وب شما را برای استفاده از اپراتورهای مجازی آگاه می کند و راهی ساده و آسان برای استفاده جمعی و این سایت پس شما عزیزان می توانید برای راحتتر شدن خود در زمینه آگاهی در مورد اپراتور های مجازی است.

 

  • ۹۹/۱۱/۰۷
  • ali jalily

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی