novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

novinirana

مجله ی زندگی نوین ایرانا

coin360

  • ۰
  • ۰

یکی از خصوصیات دنیای امروز گسترده شدن کاربرد فضای مجازی است. تقریبا هر کالا و خدماتی را این روز ها می توان از طریق اپلیکیشن ها و پلتفرم ها دریافت کرد. گسترش کاربرد و افزایش تعداد کاربران فضای مجازی باعث ایجاد نگرانی هایی درباره امنیت کاربران در فضای مجازی می شود. ویژگی فضای مجازی این است که نمی توانید مطمئن باشید کسی که وارد یک وبسایت یا اپلیکیشن می شود اطلاعات کاربری خود را مطابق واقعیت وارد می کند. به همین خاطر احتمال کلاه برداری و یا سوءاستفاده از اطلاعات دیگران بالا می رود. بنابراین نیاز به سیستمی وجود دارد که هویت کاربران را تایید کند و هر شخص فقط بتواند یک حساب با اطلاعات واقعی خودش بسازد. به همین دلیل اهمیت احراز هویت آنلاین کاربران در فضای مجازی بسیار بالاست.

سامانه احراز هویت آنلاین

درباره سامانه احراز هویت آنلاین امتا چه می دانید؟

این سامانه نخستین بار برای شرکت های سایپا و ایران خودرو ساخته شد تا فرایند احراز هویت آنلاین برای کاربرانی که برای خرید ماشین ثبت نام کرده اند؛ اما در حال حاضر شرکت ها و کسب و کار های الکترونیکی دیگر نیز می توانند از این سامانه برای احراز هویت آنلاین استفاده کنند.

روند کار این سامانه به این صورت است که اطلاعات هویتی، مکانی، تماسی و اعتباری کاربران را از طریق پایگاه های اطلاعاتی حاکمیت به طور آنلاین می گیرد و به هر کدام از کاربران یک حساب کاربری منحصر به فرد اعطا می کند.

فواید سامانه احراز هویت امتا

این سامانه نه تنها برای صاحبان کسب و کارها مفید است بلکه برای مشتریان نیز فواید زیادی دارد. کاربران دیگر نیازی نیست برای ثبت نام در سایت های گوناگون، نام کاربری و رمزهای عبور مختلف را به ذهن بسپارند و می توانند سطح دسترسی کسب و کارها را به اطلاعات شخصی شان کنترل کنند.

صاحبان مشاغل اینترنتی نیز از سامانه احراز هویت امتا می توانند برای احراز هویت آنلاین کاربران استفاده کنند بدون اینکه با مشکلات و محدودیت ها رو به رو شوند. این سامانه هزینه های کسب و کارها را به شدت کاهش داده و با استفاده از امضای الکترونیکی و احراز هویت آنلاین توسط کارت بانکی فضای امنی را برای همه ایجاد نموده است.

سوالات رایج درباره احراز هویت امتا

کسب و کار هایی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند چگونه به سامانه امتا متصل می شوند؟

مشاغلی که نماد اعتماد الکترونیکی دارند می توانند از طریق پنل اینماد خود به کلیدهای دسترسی این سامانه دست پیدا کنند. سپس از طریق آزمایشگاه ها تست های اولیه بدهند.

احراز هویت آنلاین

نحوه اتصال کسب و کارهای بدون نماد اعتماد الکترونیکی به سامانه احراز هویت امتا

مشاغلی که نماد اعتماد الکترونیکی ندارند باید به صورت کتبی درخواست اتصال خود به سامانه امتا را به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ارسال کنند و اگر تایید شد به دنبال کسب کلیدهای دسترسی این سامانه باشند. سپس همانند مورد قبل، باید تست های اولیه شان را بدهند.

آیا تمام کسب و کارهای اینترنتی می توانند از سامانه احراز هویت امتا استفاده کنند؟

بستگی به تایید صلاحیت صنفی، سوابق کارها و اطلاعات مربوط به اعتبار مالی دارد. به طور کلی کسب و کارهای اینترنتی بسته به نوع محصول و خدماتشان، سطوح دسترسی خود به اطلاعات مشتریان را اعلام کنند و در صورت تایید می توانند از این سامانه برای احراز هویت آنلاین استفاده کنند.

نتیجه گیری

اگر شما نیز صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید و به دنبال یک سامانه امن برای احراز هویت کاربران خود هستید، امتا یکی از بهترین انتخاب های شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این سامانه به وبسایت رند مراجعه کنید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی